Czy można mnożyć pieniądze? Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki Proszowice

4,5
1 opinia

Przekonaj uczniów, że matma wcale nie musi być nudna i niezrozumiała! Poznaj sposoby skutecznego przekazywania wiedzy Naucz się wzbudzać zainteresowanie matematyką Dowiedz się, czego unikać na swoich lekcjach Matematyka jest najlepszym przykładem przedmiotu, który zupełnie niesłusznie ma opinię …

od 12,42 Najbliżej: 23 km

Liczba ofert: 17

Oferta sklepu

Opis

Przekonaj uczniów, że matma wcale nie musi być nudna i niezrozumiała! Poznaj sposoby skutecznego przekazywania wiedzy Naucz się wzbudzać zainteresowanie matematyką Dowiedz się, czego unikać na swoich lekcjach Matematyka jest najlepszym przykładem przedmiotu, który zupełnie niesłusznie ma opinię trudnego, nudnego i nieprzydatnego w codziennym życiu. Tę złą sławę zawdzięcza głównie przestarzałym metodom edukacyjnym, niepodzielnie panującym w większości polskich szkół, oraz nieinteresującym, z punktu widzenia uczniów, przykładom i zadaniom, które są zmuszeni rozwiązywać. Tymczasem matematyka to pasjonująca dziedzina, która znajduje zastosowanie dosłownie wszędzie i której zawdzięczamy rozwój wielu innych nauk i tysiące wynalazków technicznych. Wyjdź poza schemat i zerwij z tradycją złego nauczania matematyki! Dowiedz się, jak prowadzić interesujące lekcje i zachęcać uczniów do aktywności, poznaj sposoby, dzięki którym dostrzegą zastosowanie zdobytej wiedzy poza murami szkoły, i spraw, aby nauka stałą się dla nich prawdziwą przygodą. Zebrane w tej książce felietony pomogą Ci przygotowywać ciekawe zajęcia, zrozumieć młodych ludzi i wzbudzić w nich pasję do matematyki. Autorka dzieli się swoim bogatym doświadczeniem i nieszablonowym podejściem do tematu, a także pokazuje, jak w pracy nauczyciela stosować dobre praktyki i korzystać z przykładów, które uczą logicznego myślenia, zamiast powielać schematy. Pasja i pomysłowość Nauka przez zabawę Myślenie ponad schematy Nieszablonowe metody Obalanie starych mitów Radość ze zdobywania wiedzy Eksperymenty, które uczą Samodzielne wyciąganie wniosków Błędy jako okazja do nauki Zastosowanie wiedzy w praktyce Przykłady z życia wzięte Spraw, aby lekcje matematyki były niezapomnianą przygodą! Spis treści: Wstęp (7) 1. Dynamiczne spojrzenie na geometrię szkolną (9) 2. Bez wzoru może być prościej (13) 3. Jak pomóc uczniom w odkryciu cech podzielności przez 3 i 9 (15) 4. Czy 2/5 x 3 jest równe 3 x 2/5? (18) 5. Nie będziesz stosować równań nadaremnie (20) 6. O dzieleniu pieniędzy (22) 7. O przeroście formy nad treścią (25) 8. Czy można mnożyć pieniądze? (27) 9. O pułapkach językowych (30) 10. Raz na lewo, raz na prawo (32) 11. Pułapki procentowe (34) 12. Przykład dowodu na miarę ucznia (36) 13. Geometryczne spojrzenie na wartość bezwzględną (39) 14. O odwracaniu kota ogonem, czyli o korzystaniu z twierdzeń prostych i odwrotnych (41) 15. Precz z iksem w obliczeniach procentowych (44) 16. O porównywaniu ułamków (47) 17. Od podobieństwa do równania prostej (49) 18. Pamiętajcie o kontrprzykładach (52) 19. Czy pierwiastek kwadratowy z 25 jest potrzebny? (55) 20. Ach, ten trapez! (57) 21. O czynnościowym podejściu do twierdzenia Pitagorasa (60) 22. Co najpierw, czyli o kolejności dodawania i odejmowania (64) 23. Wszystko naraz, czyli propozycja globalnego wprowadzenia funkcji trygonometrycznych (67) 24. Nie a, tylko 1, czyli jak obliczyć sin 30? (70) 25. Czy 0,999 = 1? (73) 26. O kolejności czterech działań (76) 27. Minus minusowi nierówny (79) 28. Trudny język (81) 29. Nie zapominajmy, po co uczymy matematyki (85) 30. Dzielenie dzieleniu nierówne (89) 31. Obliczam, więc myślę (91) 32. O zgubnych skutkach nadużywania wzorów (93) 33. O trójkątach równoramiennych i nierównoramiennych (96) 34. Nie szafujmy terminologią (99) 35. Funkcja homograficzna na giełdzie (102) 36. Hossa i bessa na lekcjach matematyki (105) 37. Jak nie obliczać procentów (107) 38. Zgaduj zgadula (109) 39. Nie wolno - a dlaczego? (113) 40. Pole powierzchni czy powierzchnia pola (115) 41. Wzory a zdrowy rozsądek (117) 42. O wysyłaniu SMS-ów, czyli co z czego wynika (119) 43. Rysować czy nie rysować (121) 44. Niestandardowe zastosowanie przyborów geometrycznych (125) 45. Liczmy się ze słowami (127) 46. Oznaczenia bywają zbędne (129) 47. Jeszcze o błędach uczniowskich (132) 48. Dlaczego nie rozwiązać prościej? (135) 49. Mniej formalnie o redukcji wyrazów podobnych (138) 50. Kilka uwag o proporcjonalności (141) 51. Trzecie znaczenie minusa (143) 52. Odcinki i proste na lekcjach geometrii (146) 53. Sinus w warunkach maturalnych (149) O autorze: Danuta Zaremba - doktor nauk matematycznych z dużym doświadczeniem w nauczaniu akademickim i szkolnym. Autorka wielu publikacji dla uczniów, nauczycieli i rodziców. Odwiedź stronę Autorki >>

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Zaremba Danuta
ISBN
  • 9788328370883
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Rok wydania
  • 2020
Ilość stron
  • 152
Okładka
  • Miękka

Opinie Czy można mnożyć pieniądze? Zdrowy rozsądek w nauczaniu matematyki Proszowice

Na liście znajdują się opinie, które zostały zweryfikowane (potwierdzone zakupem) i oznaczone są one zielonym znakiem Zaufanych Opinii. Opinie niezweryfikowane nie posiadają wskazanego oznaczenia.

Ocena ogólna
4,5 na podstawie 1 opinia
  • b...k
    4,5
    Opinia została napisana przez użytkownika, który kupił produkt.
    Kolejna bardzo dobra książka Danuty Zaremby dla rodziców i kreatywnych nauczycieli.