Młody programista. Nauka programowania w Scratchu Kock

Baw się ... i ucz się programowania! Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ... …

od 22,22 Najbliżej: 41 km

Liczba ofert: 4

Oferta sklepu

Opis

Baw się ... i ucz się programowania! Programowanie to dziś niezwykle ważna umiejętność. I wszystko wskazuje na to, że jego znaczenie będzie tylko rosło. Warto więc zawczasu pomyśleć o przyszłości swojego dziecka i pomóc mu rozpocząć przygodę z programowaniem. Tym bardziej że istnieje Scratch ... język kodowania, wokół którego skupia się liczna społeczność internetowa ... pozwalający tworzyć własne interaktywne historie, gry i animacje i dzielić się nimi z ludźmi na całym świecie. A że Scratch powstał z myślą o młodych programistach, w wieku 8 – 16 lat, idealnie się sprawdza jako pierwszy język przyszłego informatyka. Na rynku jest dostępnych wiele opracowań poświęconych obsłudze Scratcha. Tę książkę wyróżnia to, że zawiera niezbędne minimum tekstu, za to maksymalnie dużo grafik. Za ich pośrednictwem autor pokazuje podstawowe instrukcje języka i programy pomagające kreować rozmaite kształty. Młody czytelnik będzie w stanie każdy z tych programów przeanalizować, wprowadzić do Scratcha, wreszcie ... sprawdzić jego działanie. Wszystko po to, by samodzielnie tworzyć ciekawe efekty graficzne, animacje i gry. Spis treści: WSTĘP 1. POCZĄTEK PRACY ZE SCRATCHEM 2. ŚRODOWISKO PROGRAMISTYCZNE ORAZ BLOKI PROGRAMOWANIA Podstawowe grupy instrukcji Grupy instrukcji Dodawanie dodatkowych modułów - dodatkowych instrukcji Dodawanie kolejnych duszków na scenę Aktywowanie spośród wielu duszków na scenie tego, dla którego aktualnie piszemy skrypt Dodawanie tła do sceny Kostiumy 3. PROSTE PROGRAMY - PIERWSZE PROGRAMY Program 1. Ruch duszka na ekranie Program 2. Ruch duszka na ekranie Program 3. Przerywany ruch duszka na ekranie Program 4. Ruch obrotowy duszka na ekranie Program 5. Ustawienie kierunku poruszania się duszka w prawo Program 6. Ruch duszka na ekranie w konkretnym kierunku Program 7. Ustawianie poruszania się duszka w lewo Program 8. Ustawianie poruszania się duszka w dół Program 9. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu Program 10. Ustawianie poruszania się duszka do konkretnego punktu przez określony czas Program 11. Ustawianie poruszania się duszka do losowego punktu Program 12. Realizacja pętli Program 13. Ruch duszka na ekranie wraz z dźwiękiem Program 14. Pętla - powtarzający się ruch wraz z dźwiękiem Program 15. Dodanie do duszka "chmurki" z tekstem Program 16. Dodanie do duszka czasowej "chmurki" z tekstem Program 17. Ruch duszka po ekranie z dźwiękiem oraz "chmurką" tekstową z powitaniem Program 18. Zmiana koloru duszka Program 19. Ruch duszka po ekranie Program 20. Wiele duszków na ekranie - każdy wykonujący inne zadanie Widok duszków na scenie Program dla duszka Scratch (kotek) Program dla duszka balon Program dla duszka niedźwiedź Program 21. Zmiana rozmiaru duszka Program 22. Ukrywanie się duszka przez zadany czas Program 23. Zmiana kostiumu duszka wraz z określonym ruchem Program 24. Chodzący duszek Program 25. Wybrane ciekawe efekty Program 26. Ciekawe efekty i poruszanie się po scenie Program 27. Ciekawe efekty i poruszanie się po całej scenie Program 28. Ciekawe efekty z przerwą czasową Program 29. Efekty na dwóch duszkach Program 30. Odtwarzanie dźwięku Program 31. Odtwarzanie dźwięku wraz ze zmianą głośności Program 32. Poruszanie - nawigacja duszkiem z poziomu klawiatury Program 33. Ruch duszka wraz z komunikatem Program 34. Obracanie się duszka Program 35. Rysowanie kreski Program 36. Rysowanie kolorowej kreski Program 37. Rysowanie kolorowej kreski w różnych kolorach Program 38. Rysowanie kolorowej kreski w różnych rozmiarach Program 39. Rysowanie ciekawego efektu Program 40. Ruch duszka sterowany strzałką w górę lub w dół z poziomu klawiatury Program 41. Ruch duszka w różnych kierunkach Program 42. Określanie położenia na scenie Program 43. Program uruchamiany za pomocą klawisza i przez kliknięcie zielonej flag Program 44. Dodawanie zmiennej i naliczanie punktów Program 45. Ciekawe efekty Program 46. Rysowanie ciekawych efektów przez nawigowanie klawiszami na klawiaturze Program 47. Ciekawy efekt graficzy Program 48. Rysowanie kół olimpijskich Program 49. Ciekawy kształt 4. ZŁOŻONE PROGRAMY - CIEKAWE PROGRAMY Program 1. Rysowanie kwadratu Program 2. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1) Program 3. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2) Program 4. Rysowanie trójkąta Program 5. Rysowanie okręgu Program 6. Rysowanie pięciokąta Program 7. Rysowanie mozaiki Program 8. Rysowanie ośmiokąta Program 9. Rysowanie gwiazdy Program 10. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1) Program 11. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2) Program 12. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3 Program 13. Rysowanie kolejnego efektu graficznego Program 14. Rysowanie kolejnej gwiazdy Program 15. Rysowanie ciekawej gwiazdy Program 16. Inny program do rysowania gwiazdy Program 17. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (1) Program 18. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (2) Program 19. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (3) Program 20. Rysowanie ciekawego efektu graficznego (4) Program 21. Tabliczka mnożenia Program 22. Spacer duszka Program 23. Nawigacja i omijanie przeszkód Program 24. Program z dwoma duszkami Skrypt dla owada Skrypt dla kuli Program 25. Efekt muzyczny Program 26. Rysowanie ciekawego efektu graficznego Program 27. Tłumacz tekstu na mowę Program 28. Naliczanie punktów - prosta gra Program 29. Konwersacja duszków Duszek 1. Duszek 2. Program 30. Ciekawa animacja na duszkach Duszek 1. Duszek 2. 5. KILKA PROSTYCH GIER Gra 1. Odbijanie piłki Skrypty dla duszka Soccer Ball Skrypty dla duszka Button3 Gra 2. Odbijanie piłki - wersja rozbudowana Skrypty dla duszka Soccer Ball Gra 3. Zbieranie owoców Skrypty dla duszka Bowl Skrypty dla duszka Apple Skrypty dla duszka Bananas Gra 4. Zbieranie truskawek Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Gra 5. Gra w zbijaka Wygląd ekranu gry Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Gra 6. Wyścigi samochodowe Skrypt dla duszka Skrypt dla duszka Gra 7. Własny program graficzny Skrypt dla duszka Gra 8. Zbieranie balonów według kolejności Skrypt dla duszka zbierającego Skrypt dla balonu nr 1 Skrypt dla balonu nr 2 Skrypt dla balonu nr 3 Skrypt dla balonu nr 4 Skrypt dla balonu nr 5 Gra 9. Walka duszków Skrypt dla czerwonego duszka Skrypt dla niebieskiego duszka 6. INNE CIEKAWE ROZSZERZENIA BIOGRAM - DR INŻ. WITOLD KRIESER O autorze: Dr inż. Witold Krieser - nauczyciel akademicki, trener oświaty i nauczyciel przedmiotów zawodowych w branży elektryczno-mechatronicznej. Pasjonat automatyki i robotyki, robotyki edukacyjnej, aktywny egzaminator OKE. Autor wielu publikacji technicznych oraz podręczników do mechatroniki. Pomysłodawca trendu roboinformatyki oraz właściciel szkółki projektowania i programowania robotów ROBOBOBO. Zajmuje się również zagadnieniami automatyzacji i robotyzacji procesów produkcyjnych, opartych na automatyce i robotyce przemysłowej oraz mechatronice.

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • Witold Krieser
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2022
Ilość stron
  • 104
Tematyka
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328385351