Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania Karczew

Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania Autor: David Foster Wydawca: Helion Rok wydania: 2021 Tłumaczenie: Radosław Meryk ISBN: 978-83-283-7283-2 Format: 168x237 Oprawa: miękka Stron: 264 Książka jest nowa 67,00 zł ---> 40,00 zł …

od 40,23 Najbliżej: 15 km

Liczba ofert: 38

Oferta sklepu

Lista Ofert

Opis

Deep learning i modelowanie generatywne. Jak nauczyć komputer malowania, pisania, komponowania i grania Autor: David Foster Wydawca: Helion Rok wydania: 2021 Tłumaczenie: Radosław Meryk ISBN: 978-83-283-7283-2 Format: 168x237 Oprawa: miękka Stron: 264 Książka jest nowa 67,00 zł ---> 40,00 zł Techniki uczenia głębokiego rozwijają się w imponującym tempie, a sieci neuronowe znajdują zastosowanie w przeróżnych branżach. Coraz częściej komputer wykonuje zadania, które do niedawna były zarezerwowane dla człowieka. Dobrym przykładem jest tworzenie dzieł sztuki: ostatnie postępy w dziedzinie modelowania generatywnego sprawiają, że maszyny tworzą oryginalne obrazy w określonym stylu, piszą spójne akapity tekstu, komponują przyjemną w odbiorze muzykę i generują prawdopodobne scenariusze zdarzeń. Ta "generatywna rewolucja" już się zaczęła, a jej efekty przekraczają najśmielsze wyobrażenia. Ta książka jest praktycznym przewodnikiem przeznaczonym dla inżynierów uczenia maszynowego i analityków danych. W jasny i przystępny sposób omówiono w niej zasadnicze zagadnienia teorii modelowania generatywnego, a następnie zaprezentowano techniki stosowane do budowy modeli generatywnych, włącznie z ogólnym opisem uczenia głębokiego, wariacyjnych autoenkoderów i generatywnych sieci antagonistycznych (GAN). Na tej podstawie - z wykorzystaniem biblioteki Keras - pokazano wewnętrzne funkcjonowanie każdej z tych technik, łącznie z najbardziej nowatorskimi architekturami. Opisano krok po kroku sposoby rozwiązywania takich twórczych zadań jak malowanie, pisanie i komponowanie muzyki, a także zastosowania modelowania generatywnego do optymalizacji strategii grania w gry (modele World). W książce między innymi: działanie autoenkoderów wariacyjnych tworzenie sieci GAN, w tym CycleGAN i MuseGAN rekurencyjne modele generatywne do tworzenia tekstu oraz mechanizmy uwagi modele generatywne w środowiskach uczenia przez wzmacnianie architektura Transformer (BERT, GPT-2) oraz modele generowania obrazu Czy potrafisz stworzyć... twórcę?

Specyfikacja

Podstawowe informacje

Autor
  • David Foster
Wybrane wydawnictwa
  • Helion
Okładka
  • Miękka
Rok wydania
  • 2021
Ilość stron
  • 264
Tematyka
  • Biznes
  • Programowanie
ISBN
  • 9788328372832
Model
  • miękka